Sztuczna inteligencja, według prognoz, ma być jedną z najważniejszych technologii przyszłości. Już teraz można zaobserwować jej wpływ na różne branże. Nie inaczej jest z rynkiem nieruchomości. Zobaczmy, jak można wykorzystać AI w tym sektorze.
Czym jest sztuczna inteligencja?
Sztuczna inteligencja (z ang. artificial intelligence), zwana w skrócie "AI", to określenie technik z pogranicza informatyki i inżynierii, które pozwalają maszynom lub programom przyjmować ludzkie umiejętności. Chodzi o zdolność rozumowania, analizowania, podejmowania decyzji czy nawet planowania. Maszyny wykorzystujące AI, na podstawie posiadanych danych, są w stanie przeanalizować sytuację i dostosować do niej swoją reakcję. AI potrafi dostrzegać problemy i rozwiązywać je, dzięki przetwarzaniu wcześniej wyuczonych zachowań. Sztuczna inteligencja może więc być rozumiana jako algorytmy i modele, które mogą przyjmować najróżniejsze formy - od najprostszych po bardzo skomplikowane.
Sztuczna inteligencja - wykorzystanie
Sztuczna inteligencja zyskuje coraz większą popularność za sprawą swoich wyjątkowych możliwości. Chociaż niektóre technologie sztucznej inteligencji istnieją już od ponad 50 lat, to dopiero niedawny postęp w nauce i poszerzenie zakresu mocy obliczeniowej doprowadziły do wielkich przełomów w tej dziedzinie i do rozwoju AI. W sztucznej inteligencji kryje się olbrzymi potencjał. Już teraz jest wykorzystywana w bardzo szerokim wachlarzu najróżniejszych branż. AI można używać na przykład w medycynie - do dokładnego diagnozowania pacjentów, w transporcie - do optymalizacji łańcuchów dostaw, czy w mediach informacyjnych - do wykrywania i zwalczania fałszywych wiadomości i dezinformacji oraz do redagowania treści. Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że AI cały czas jest obok nas i korzystamy z niej codziennie - np. robiąc zakupy w sieci, wyszukując interesujące nas rzeczy w Google czy pisząc z cyfrowym asystentem na czacie na stronie internetowej.
Sztuczna inteligencja w branży nieruchomości
Czy skoro sztuczna inteligencja jest tak wszechstronna, to można ją wykorzystać w celu rozwoju i ulepszenia branży nieruchomości? Jak najbardziej, a co więcej - to już ma miejsce. AI służy pomocą zarówno klientom, jak i deweloperom czy agencjom nieruchomości. W branży nieruchomości sztuczna inteligencja:
- pomaga analizować i prognozować trendy na rynku. AI dzięki wykorzystaniu danych z różnych źródeł, np. dotyczących lokalizacji, cen czy trendów na rynku, potrafi przeanalizować i oszacować przyszłe prognozy i ceny na danym rynku nieruchomości. Dzięki temu inwestorzy mogą podejmować lepsze decyzje i liczyć na większy zysk. AI może w krótkim czasie analizować bardzo duże ilości danych, co pozwala na precyzyjną identyfikację wzorców.
- pozwala na sprawną obsługę klienta. Sztuczna inteligencja może prowadzić rozmowy z klientami za pośrednictwem czatu na stronie www agencji nieruchomości. Taki czat jest dostępny dla klientów przez 24/7 i jest w stanie pomóc użytkownikowi w prostych sprawach i odpowiedzieć na jego łatwe pytania. Dzięki szybkim odpowiedziom, AI przyczynia się do budowania u klientów zaufania i zadowolenia z usług.
- pozwala przygotować spersonalizowaną ofertę dla klienta. Agenci nieruchomości, dzięki wykorzystaniu AI mogą określić najlepszą ofertę dla klienta na podstawie jego preferencji i potrzeb. Wykorzystując skomplikowane i zaawansowane algorytmy, systemy AI potrafią przewidywać, jakie nieruchomości oferty są najbliższe oczekiwaniom klientów i przyciągną uwagę potencjalnych nabywców.
- umożliwia wirtualne prezentacje nieruchomości. Popularność wirtualnych prezentacji nieruchomości stale rośnie i coraz częściej można je spotkać w ogłoszeniach dotyczących domów czy mieszkań. Dzięki technologii rozszerzonej rzeczywistości oraz wirtualnej rzeczywistości, klienci mogą zobaczyć jak wygląda dokładna wizualizacja budynku lub zwiedzić nieruchomość, tak jakby rzeczywiście się w niej znajdowali. Wirtualne spacery czy prezentacje oszczędzają czas zarówno klientów, jak i agentów.